Welcome to my world. Be nice here. Thank you. +Follow | Dashboard
Purple espressione






A Quick Update
Tuesday, June 16, 2015 | 10:21 PM | 0 comments
Assalamualaikum peeps :)

Quite a long time for me not writing anything in here..
Busy? Nope..totally full of free time right now..ha3
it just that i have nothing to write on
but tonight i decide to write something in here..
so, just gonna leave some quick update :)

there are some news for u guys
as i said earlier, im totally full of free time right now
why u ask?
ha3..actually i already finished my studies and just had my convocation last month
so right now, im officially a degree holder in Chemical Engineering!
yeay me!! Alhamdulillah for this blessings..
all those years of tears and sweats just paid off when i received my scroll ;)

nonetheless to say, finishing ur studies means the beginning of working life right?
so, currently im still looking for job
a bit late as i have things i need to settle first,
 and also there were some unfavorable situations that kinda hold off my job-hunting process :(
but anyhow, Allah plans are always the best!
so im sure im being redirected to something that even better..aminn
pray for me, will you? thanks!

till then..
~assalamualaikum~



Pesan Pada Hati
Tuesday, April 28, 2015 | 2:04 AM | 0 comments

Belajar untuk SENYUM bila orang menyakitimu, 
belajar untuk BANGUN tika orang memusnahkan harapanmu, 
belajar untuk KUAT bila orang telah menjatuhkanmu, 
dan kamu seharusnya belajar untuk LAWAN perasaan SEDIH, 
dan jangan mudah mengikut perasaan yang akhirnya akan menjerat dirimu sendiri




 i have to be strong..i believe there will be a light at the end of the tunnel 
so chin up n hope for the best!


23/1/2015
Friday, January 23, 2015 | 2:41 PM | 0 comments

another appointment..this time with orthopedic department
simen tukar baru..simen baru takat bawah siku je!! yeayyy :D
at least daa boleh luruskn tgn..hehehe (alhamdulillah)

circle merah lam xray kat atas tu part yg masih xelok
aritu dr yg first tunjuk ad line pnjang kat tulang yg besar tu
now after 2 weeks, it's gone!! alhamdulillah
tnggal yg kat bulatan merah tu je

simen baru ni kena pkai sebulan ;(
next appointment 23/2/2015
tgn robocop lagi laa jwb nyer
apepon tugas sebagai hamba Allah adalah kena redha
n percaya ada hikmah semua ni terjadi..amin ;)

n btw my group and I won best presentation for Design Project!
all the hardworks for 1 year pay off !!
dgn tgn bersimen gi present fyp..challenging woo
but alhamdulillah it ended well :D

until then..
~sayonara~
Dugaan saat akhir ;)
Friday, January 16, 2015 | 1:04 AM | 0 comments
11/1/2015

tgn kiri kena simen lepas accident sbb motor terbabas..
al-kisah nya sbb skirt housemate msuk lam tayar blakang motor
motor hilang kwalan n end up terbabas tgh2 jln..
lucky me msa tu bwk moto xlju n xde kete kat blakang..cuma tgn fracture n kena simen
lau x xsanggup nk byg ap kesudahan
alhamdulillah jugak housemate xde pape

thanks to kwn2 yg tlg bwk gi hospital..antaranya dua org yg kat dlm gmbr tu :D
now kena kuatkn semangat nk abiskn sem ni je..8 ari ag
ad 2 viva utk present fyp, submit thesis n satu ag paper final exam
really need to think positive..
cuma sedih sbb kena present fyp yg setaun bertungkus lumus nk siapkn lam keadaan mcm ni :(
tp xpe kejadian ni ajar diri sdiri jd lebih kuat

bnda daa jd..jd tugas sbgai hamba Allah kena redha..
n bersyukur sbb xteruk sgt :)


p/s:1st tngan kena simen..rindu n br sedar betapa nikmatnya dpt
bergerak dgn bebas ;)
n tlg abaikn muka serabai..mklumlah tgh sakit..heee

Sick of Farewell
Monday, December 29, 2014 | 5:40 PM | 0 comments


turn the CC for subtitle ;)

p/s: i think everyone will experience this at least once in their life
just remember heartbreak make u wiser..everything happens for a reason..
it is just another life lesson for us ;)

Hati~~
Tuesday, December 2, 2014 | 2:35 AM | 0 comments
susah  nyer nk teguhkn hati..
susah nyer nk kuatkan semangat..
but i know this is just temporary..
i know this is just another life lesson for me..
so, i'll try my best :)



......
Saturday, November 15, 2014 | 2:31 PM | 0 comments

"When u decide to trust Allah, u will reduce a lot of stress in your life"
" Every story has an end, but in life, every ending is just a new beginning"


Older Post